2015. jan 02.

2014. 05. 21. Abigél (4) – Thália Színház

írta: Kicsi Hanga
2014. 05. 21. Abigél (4) – Thália Színház

thalia.jpg

04. 21-én (szerdán) Abigél előadáshoz volt szerencsém. Még frissen élt bennem az előző Abigélen látottak, hallottak, de ettől függetlenül vártam az előadást. Páholyban ültünk megint, de ez „csak” a 4-es páholy volt :-). 

A szereposztás a múltkorihoz képest szinte teljesen más volt. Gina Vágó Betti volt, Kalmár tanár urat Szerényi László alakította, Kuncz Feri személyében Bálint Ádámhoz volt szerencsénk, Kőnig Tanár úr Szabó P. Sz. volt, Horn Mici pedig Udvaros Dorottya. Lényegében a főszereplők közül Pálfalvy Attila és Balikó Tamás nem változott a 200. előadáshoz képest. Ebben az időben Földes Tamás és Jatnyik Csaba a Mosoly országában játszottak. 

Betti jó volt, de nem tudom, hogy Betti vagy Zsuzsi játéka tetszett jobban. Mindketten fantasztikusak. 

Szerényi Lászlót ebben a szerepben még nem láttam, jó volt, de nekem osztályfőnökként Homonnay Zs. a jobb. Azaz Zsolt játéka, hangja ebben a szerepben tetszik a legjobban. Arra viszont nem emlékszem, hogy legelőször – évekkel ezelőtt – kivel láttam. 

Udvaros Dorottyához volt már szerencsém az Abigélben. Szerintem hitelesebb, mint Kapocs Zsóka volt előzőleg. Nagyot játszott. 
Nádasdi Veronika nagyon jó volt, mint mindig. Nekem ő az egyik kedvenc női hangom. 

A 3 tanárnő is jól játszottak, szeretem őket is. 

Bálint Ádám jó volt, de szerintem MÁZS-hoz jobban illik a szerep, de Ádámmal is minden rendben volt. Szegénynek a vége fele az egyik bakancsának nem volt bekötve/vagy kikötődött a fűzője. Aggódtam is érte, hogy ne essen el. 

Az előadás nem lett volna az igazi, ha Arányi Adrienn és Csuha Lajos nem lett volna ott. Öröm rájuk nézni. Lehet, csak beképzelem, de Lajos esetén mindig az az érzésem, hogy örül, minden egyes pillanatnak/alkalomnak, hogy a színpadon lehet. Soha egy unott arcot, pillanatot nem láttam rajta az évek alatt. 

Adrienn esetében ez még jobban előjön. Amikor a színpadon volt, csak őt figyeltem. Szeretni és tisztelni való ember. Biztos ez élteti. Fantasztikus lehet, ennyi idősen még a színpadon lenni. Az az öröm és boldogság, ami az arcán van, lenyűgöző. 
Az ilyen pillanatokért (is) érdemes színházba járni. 

Idén talán először volt szerencsém Szabó P. Szilveszterhez. Ő volt nálam az, aki régen nem nyerte el a „tetszésemet” első pillanatban. Nem is értettem, hogy miért kedvelik annyira. Aztán csak azért is olyan darabokra mentem, ahol ő ott volt és kellett idő, hogy a színembe zárjam. Egy jó ideje már ott van :-) 
A szerdai alakítása nagyon tetszett. Kellemes a hangja, jól alakította a Kőnig tanár úr szerepét. Ő volt a darab legjobbja. 

Az előadás nagyon tetszett, nagyon sok fiatal volt, akik rendesen viselkedtek. 

Örülök, hogy részese lehettem ennek az előadásnak, és szívből kívánom, hogy a későbbiekben a Magyar Színházban is hasonló sikerrel kerüljön megrendezésre ez a remek darab.

Szólj hozzá

régebbi Abigél Thália Színház Szabó P Szilveszter