2015. jan 02.

2014. 06. 06. Piszkos Fred, a kapitány – Városmajori Szabadtéri Színpad- Bemutató

írta: Kicsi Hanga
2014. 06. 06. Piszkos Fred, a kapitány – Városmajori Szabadtéri Színpad- Bemutató

piszkos_06.jpg

06. 06-án a Piszkos Fred, a kapitány című előadásra látogattunk el a Városmajori Szabadtéri Színpadra. 

Szabadtéri színpadon egyszer voltam csak, még 2007 nyarán a Jekyll és Hyde e-on (Margitsziget). 

Vittünk kabátot, párnát, stb. 

Jó hamar odaértünk, így inkább a padon ücsörögtünk kint. Mikor bementünk, az „előtérbe” sok ismerős arcot nem láttuk, érdekes összetételű társaság jött össze, nem az a „megszokott társaság volt”. 

Meglepődtem, hogy fedett helyen leszünk. Tetszett, hogy a székeken párna is van. Mondtam is, hogy akkor feleslegesen cipeltem. De végül a kabátot, párnát a székre tettem, így kicsit magasabbnak tűntem, teljesen jól láttam. 

Már elkezdődött az előadás, mikor még beestek az emberek, lazán, beszélgetve. pl. pont mögénk, elénk is. 
Épp hangolódni kezdtem az előadásra, mikor mögöttünk beszegetésbe elegyedtek, majd mellettem a fiúcska iszonyat viháncolásba kezdett. Ami először – másodszor poén volt. De mikor már úgy nyihorászott, hogy nem lehetett hallani, hogy mit beszélnek a színpadon, akkor már nagyon idegesítő volt. 

Rám is rám szokott jönni a röhögő görcs (nem vitatom), de én nem ugrálok közbe a széken, nem ficánkolok. De neki nem röhögő görcse volt, ő mindenen röhögött. Amikor az egész közönség csöndben volt, akkor is. 

Majd mögöttünk előkerült a cukorka és a telefon, ami jó hangosan csörgött. 
Én igazából nem is tudtam beleélni magam az előadásba, folyton az járt az eszembe, hogy Mit keresnek már megint olyan emberek itt, akik….. Még ha valami ingyenes rendezvény lett volna, akkor se, de akkor jobban toleráltam volna. De ők fizettek ezért!!! 

Szünetbe kicsit „kipihentem” magam; néztem a társaságot… Olyan fejek, akik…. nem is értem, mit keresnek itt. szerintem a többségük sose volt színházba. Nem az öltözék miatt (nem kiöltözős hely), hanem úgy …. nem tudom… el se hagytam a helyem. Próbáltam elmélkedni magamba és felszívni magam a következő felvonásra. …. 

A 2. felvonás étellel érkező nézőkkel "kezdődött", akik zavartalanul eleszegették a szendvicskéjüket előadás közben, és akkor még a késő emberekről nem is beszéltem… .A fiúcska továbbra is vihorászott mellettem… Volt tapsrendről kilógni akaró társaság, de mivel nem a szélén ültek nem tudtak kimenni. Egy percet nem tapsoltak, inkább napszemüveget tisztítottak…

Szeretek és tudok több helyre figyelni egyszerre, de úgy elfáradtam az előadás végére azért, mert egyszerűen 250 %-kall kellett, hogy koncentráljak a darabra. csak így is illem-ámmal ment. 

Az előadásról. 
Nem nagyon olvastam Rejtőt; de mivel a szereposztás tetszett és mivel bemutató is volt, kíváncsi voltam rá. 
Nem volt egy rossz darab, de nem igazán mondanám musicalnak. Valami zenés darabnak inkább. Ami megmaradt, hogy kb. minden főszereplőnek volt 1-1 dala mindkét felvonásban. 

Vándor Éva… tetszett királynőként, de nagyon meglepődtem a tetkóján a vállán. Olyan furcsa volt. 

Milu hozta a formáját, egy szép hanghoz jó játék párosult, mint mindig. Mindkét felvonásban, nagyot alakított. (de a haját megnöveszthetné) :-)

György-Rózsa Sándor játéka is nagyon tetszett. Jól játszotta a világról semmit nem tudó herceget. Csinos volt abban a fehér ruhácskában. Jól állt neki. (Ez vajon összefügg-e a magassággal? Ezt nem tudom, de egyből eszembe jutott V.T. a Sinatrába, hogy neki mennyire nem állt jól a szép ruh (sem)). A hangja is szépen szólt. A 2. felvonásban is tündéri volt végig. 

Balogh Anna végig fantasztikus volt. Szintén jó hang, jó játékkal. Többször volt már hozzá szerencsém, de most tette rám a legnagyobb hatást.

Balikó Tamás is hozta a szokásos formáját. 

A táncosok itt is csodásak voltak és különlegesek Ők tejesen mást csináltak, mint ami eddig megszoktam. 

A végén Balikó Tamás kis beszédet mondott, felkonferálta a zeneszerzőt, koreográfust, jelmez-tíszlettervezőt, stb. 
Nem reméltem most ilyen plusz dolgot, nagyon tetszett.

A legjobban az első felvonásba György-Rózsa Sándor éneke tetszett. Olyan átélés volt benne, és a szép ruha rajta.. Nem lehetett nem rá figyelni. Meddig kitartotta a hangot, hirtelen azt hittem, hogy valaki más van ott :-). Nagyon jó volt. 

Összességében egy közepes előadásra értékelem az estét. Nem a színészek miatt. A kevés zene, ének és leginkább a nézőközönség miatt.

Azt hiszem, augusztusban majd újra próbálkozom, hátha jobb lesz a társaság és tudom már, mikor mire kell majd jobban figyelni.

Szólj hozzá

régebbi Balogh Anna György-Rózsa Sándor Piszkos Fred Városmajori Szabadtéri Színpa