2015. jan 02.

2014. 10. 06. Walesi bárdok – Zeneakadémia

írta: Kicsi Hanga
2014. 10. 06. Walesi bárdok – Zeneakadémia

walesib.jpg

10. 06. Zeneakadémia. Walesi Bárdok. Az előadás 1⁄2 20-kor kezdődött. Időben odaértem. Előtte még elrohantam a Madáchba egy félretett jegyért. De jó volt újra ott lenni, még ha csak pár percre is. 

Hiányzik a Madách.... Milyen ritkán fogok majd menni ebben az évadban… az elmúlt évekhez képest

Az ajtóban jegykezeléskor egy nagyon szép brossurát adtak a kezünkbe. Benne volt a mai program. Az első oldalon a címet, az utolsón a programot olvashattuk. A középső két oldalon a Walesi bárdok szövegét idézhettük fel újra, magyarul és angolul. Nagyon szép, igényes kiadvány. Vigyáztam is rá!! Valahol hátul ültem. Itt úgy sem kell mimikát figyelni, stb.
Az első felvonásban Beethoven 3. szimfóniáját hallhattuk. Kellemes volt, semmi fülbántó, vagy valami hasonló. Sokkal jobb komolyzenei művet is élőben hallani, mint a Tv-ben. Az a karmester (Kesselyák Gergely)!!! Teljes átéléssel volt. Nagyon tetszett.

Szünetben felkerestem a mosdót. Én voltam az első, az utolsó soroknak köszönhetően. De 2 mosdó????? Most újították fel az épületet. Esetleg több női mosdót nem lehetett volna kialakítani??????? Erre nincs valami Uniós előírás, hogy x főre hány mosdó kell????

A második felvonás volt a Walesi Bárdok. Először angolul felolvasták a művet, majd kezdődött a darab, melynek zeneszerzője Karl Jenkins volt. Érdekes volt a zenei világ, a szólisták is ügyesek voltak. Ókovács Szilvesztert még énekelni nem láttam, ez külön öröm volt nekem. Az estének köszönhetően végre láthattam/hallhattam a Debreceni Kodály Kórust és a MÁV Szimfonikus Zenekart is.
Már nem is emlékszem mikor lett vége. Nagy tapsot kaptak az biztos. A hátsó sornak köszönhetően a kabátomat is szinte elsőként megkaptam. Különleges és szép estében lehetett részem megint.

Kicsit fáradtan tértem haza. Sok program volt most a napokban, lehet mit emészteni :-)

Szólj hozzá

koncert Zeneakadémia Walesi bárdok