2015. jan 02.

2014. 10. 20. Abigél (5) – Magyar Színház – „első” előadás

írta: Kicsi Hanga
2014. 10. 20. Abigél (5) – Magyar Színház – „első” előadás

abigel.jpg

20-án hétfőn az Abigél c. előadásra látogattunk el.

Azért választottuk ezt a napot, mert ma mutatták be a Magyar Színházba először és nagyon kíváncsiak voltunk, hogy mennyire lesz más, mint ahogy megszoktuk a régi helyén (Thália Színház).
Tavasszal 2x láttuk az előadást egymás után, így még elég frissen éltek az emlékek bennünk.
A villamosról leszállva szívesebben vettem volna az utamat a Madách felé, de nem lehetett :-)
A Magyar Színházhoz közeledve több buszt is láttunk parkolni, stb., nem is lepődtünk meg, mikor a sok fiatal kiszállt belőlük.

A színház előtt körbenéztünk, új plakát került az ajtó felett. Aranyos volt Rumini, Harisnyás Pippi, Égig érő fű, stb. feliratok. Szép volt és igényes. A Ruhatár meglepő módon ingyenes volt. Lehet eddig is az volt, csak én jártam régen saját előadáson itt? Mit is láthattam??? Talán Ruminit...Akkor meg nyár volt....

Az előadás?

Mindenféle szereposztással láttam már – bár a most játszó Kiss Marihoz és Tormához még nem volt szerencsém) , SzPSz-nek jobban örültünk volna, de nagy bánatom a szereposztás miatt nem volt.

A nézőközönség csalódás volt. És nem is a fiatalok miatt. Olyan volt az idősebb közönség nagy része, mintha sose lettek volna színházba, nem tudom. Olyan furcsák voltak. Az, hogy az első sorban ülők közül jó páran az első felvonás alatt szinte végig feltették a lábukat a színpad oldalára?
Pofátlanság volt...

Azt meg kell állapítanom, hogy hiányzott a szép zöld Tháliás függöny és széksor, de az itteni székek a nyikorgásuk ellenére is kényelmesebbek, mint a Tháliába.
Leszámítva a nézők miatti morgásomat, nem volt rossz, de valami hiányzott.
Lehet a színészeknek is furcsa lehetett ez a közeg, ez a színház? De valami hiányzott az előadásból. Az első felvonásban ez jobban kitűnt. Sok volt az új arc is (Kiss Mari, Torma, stb.).

Az első felvonás vége felé közeledve függöny le, zenekari árokban áramszünet. talán 10 perc alatt sikerült megoldani a problémát, az előadás folytatódott tovább.

Szünetben levegőzés.

A második felvonás kicsit gördülékenyebb volt. Én már csak úgy ott voltam, de nem voltam az előadásban, teljesen külső szemmel néztem és figyeltem az eseményeket.
Összességében nem volt rossz az előadás, de nem volt benne tűz.
Vagy a közönségben nem volt és ez hatott ki a színészekre is?
Az a tűz, az a varázslat, ami a Mozart előadás minden pillanatában benne volt, az itt most elmaradt.

Szinte a legnagyobb tapsot a karmester kapta. ilyen is ritkán van ...
Tavasszal visszatérek, a bérletünk egyik előadása lesz. Kíváncsi leszek....
A végére vagy az elejére vártam volna valami kis beszédet, stb....
Szép kényelmesen összeszedelődzködünk. A művész bejáró előtt rengeteg ember ácsorgott.

Hazafele bekukkantottunk a Hársfa utcába is, ott nem láttunk senkit.
A villamos megállóba ránéztem a telcsimre és már várt egy üzenet, hogy az esti Mamma Mia nagyon jó volt. Azt olvasni volt az est legjobb perce :-)

Szólj hozzá

régebbi Abigél Magyar Színház