2015. ápr 18.

Bot Gábor Önálló Est (2012. 12. 06.) – Uránia Filmszínház

írta: Kicsi Hanga
Bot Gábor Önálló Est (2012. 12. 06.) – Uránia Filmszínház

bg_ossz.jpg

Azóta a bizonyos Vámpírok bálja óta „BG függők” lettünk. Így, mikor kiderült, hogy lesz az Uránia Filmszínházba Önálló koncertje, nem volt kérdés, hogy ott  a helyünk. A 2. sorba gyorsan foglaltam is 4 jegyet. Szakadó eső egész nap. Sebaj, a koncert annál jobb lesz. Időben megérkeztünk, még az elsők között. Az előtér gyönyörű. Lelkes emberek. A jegyeket átvettük a pultnál. Az igényelt (dedikált) plakátot nem kaptam meg, mert nem készült el az összes. Csak a vidéktről érkezők kapták meg, mi Pestiek majd később (azóta se kaptam meg) kapjuk meg, azt ígérték.
Jegyátvétel után letettük a kabátunkat. Fogasra akasztották!!!! Ilyen még nem volt eddig sehol!!!!
Néhány hírességet is felfedeztünk a sorban állás közben (Balázs Péter, Dósa Matyi, Mihálka Gyuri, stb.). És persze a sok ismerős rajongó. A legtöbbjüket csak látásból ismertem, de jó volt „együtt látni a kemény magot”.
A teremben bent kényelmes, nagy székek. Itt, az Urániában néztem meg sok-sok évvel ezelőtt az Oroszlánkirály című filmet, melyhez kellemes emlékek fűznek. Egy-két pillanatara azok az érzések fogtak el. De a díszletre pillantva, a sok hangszert meglátva, visszaérkeztem a valóságba és kezdtem érezni, hogy ma Advent 1. vasárnapján valami egyedi és különlegeses este részesei lehetünk.

Gábor az első részben inkább az opera- komolyzene világába kalauzolt el minket. Félszegen, kedvesen, halkan beszélt, ahogy felkonferálta, hogy miket fogunk hallani tőle. Viszont mikor elkezdett énekelni!!! Zengett az egész terem! Minden egyes szám/műrészlet egytől-egyig csodálatos volt. Komolyzenében nem vagyok jártas, szoktam hallgatni, ha olyanom van, de komolyzenei koncertre tudatosan nem sokszor váltottam jegyet. Csodálatos volt. Hamar eltelt az a bő egy óra. Hallhattunk a Bánk-Bánból a Hazám, hazám című gyönyörű számot. Borsódzott mindenki háta a gyönyörtől. Elhangzott Edward Grieg-től a Hattyú című szerzeménye. Debrei Zsuzsával (felesége) is előadott 1-2 operett részletet.
Volt egy fiatal lány (Vida Mónika) aki zongorázott egy művet.

Szünetben elégedett, boldog emberek.

A 2. felvonás könnyedebb volt. Ebben a részben a többséghez közelebb álló musicalek világába csöppentünk. Vendégek is érkeztek. Egyházi Géza és Végvári Eszter személyében. Ketten (Géza, Eszter) énekeltek és táncoltak egy részt a Dirty Dancingból. Mindenki megállapította, hogy Gézának a tánctudásán van még mit csiszolnia. Gábor énekelt Az operaház fantomjából I-II.-ből, Miss Saigonból a Bui Doi-t (szintén remekül sikerült). Elhangzott az Adj nekem erőt és a Fent vigyázol rám című szám is. Végezetül, az est fénypontja a VÁNDOR című szám volt, melyet Czomba Imre írt.
Azt est legnagyobb meglepetése Ivan Ozhogin – az orosz Krolock gróf/Fantom/Júdás – volt, aki végig ott ült mellettünk. Azt reméltük, hogy a Vámpírok báljából fognak énekelni, de azt nem lehetett. Viszont egy csodálatos dalt hallhattunk tőle Júdásként. Van hangja! De még milyen!!
A fináléban is lelkesen énekelt és még a szöveget is tudta J
Felsorolni sem tudom, hogy milyen kellemes és szép dalokat hallhattunk. Nagyon sajnálom, hogy CD, DVD nem jelent meg ebből az estből, mert biztos rengetegszer meghallgattam volna.
Egy igényes, remek, profi 3 órának lehettünk szem és fültanúi. Az egész estéből a profizmus, a tisztelet, az alázat beszélt, sugárzott.

Utána dedikálás, amit türelmesen végigbírt. Amíg sorba álltunk „Gáborhoz”, észrevettük Ivánt és gyorsan dedikáltattuk vele is a jegyünket.

Köszönöm a csodás estét mindenkinek. 

Szólj hozzá

önálló est Uránia Bot Gábor