2015. jan 02.

2014. 04. 18. Müller Péter – Lélek – Madách Színház/ Tolnay Szalon

írta: Kicsi Hanga
2014. 04. 18. Müller Péter – Lélek – Madách Színház/ Tolnay Szalon

studio.jpg

Pénteken (04. 18.) a Tolnay szalonba jártam (Madách színház), Müller Péter estjén. Még nem voltam ilyen jellegű előadáson/esten, nem tudtam, hogy készüljek, hogy hangolódjak rá. Színházi előadások előtt cd-ket szoktam hallgatni, most nem tudtam így készülni.

19 óra körül értünk oda, már jó néhányan ültek. Mi a 4. sorba ültünk le. Egész jól lehetett látni. Mondhatni telt ház volt. 1-1 sorban 9 szék volt. Középen 5 sor, a terem két oldalán 3-3 sor volt berendezve. Mindenféle korosztály képviseltette magát. Az öltözék teljesen vegyes volt. Meglepően sok férfi is képviseltette magát; szinte soronként 2 fő. Ez kellemes meglepetés volt. Nem mintha ez bármit is változtatott volna, csak úgy megjegyeztük. Ismerős arcot nem láttam a hallgatóság között. 
Az előadás érdekes volt, köszöntés után jóslás következett a Müller Péter régebbi könyve – Jóskönyv – szerint és a 18-as szám jött ki. Ebből a könyvéből felolvasta az oda tartozó fejezetet és ez alapján folytatódott tovább az este. 

Tavasz – megújulás – húsvét – változás. Témakörök körbejárva. Kérdésekkel, történetekkel fűszerezve. 
pl. minden történés (rossz dolgok is) egy jel, ami nem véletlenül történik meg. Szóba került a genetika is és ennek kapcsán az, hogy mit öröklünk és azt, hogy adjuk tovább ill. hogy tudunk ezeken felülemelkedni. Volt egy két jegyzetelő, áhítattal figyelő kisebb társaság. Ők teljesen átszellemülve tudták figyelni az előadást, lehetett látni, ahogy szívják magukba az ott hallottakat. Én nem tudtam így átszellemülni. Lehet, mások szemében én szoktam így kinézni akkor, mikor már 10x-szer nézek egy előadást, valaki meg csak először látja, és együtt élek a darabbal. Más meg nem érti mi bajom? 
Na, én nem így néztem azokra, akikről meséltem, teljesen természetes volt nekem a viselkedésük és örültem, hogy így együtt tudtak élni az előadással. Ők biztos nem először voltak. :-)
Nagyon tartalmas és érdekes estének lehettem a részese. Az biztos, hogy sokáig kell emészteni az ott elhangzottakat és folyamatosan le fog ülepedni. Csak kár, hogy mindig rohanás van és nincs idő megállni és normálisan, nyugodtan végig gondolni a dolgokat. Eszembe is jutott, hogy van még egy „pár héttel ezelőtti tartozásom”, szintén egy beszélgetés után levont dolgokról. Hamarosan arra is sor kerül, de ahhoz is olyan hangulat, „szellem” kell, amit ritkán érzek csak :-(

Lehet többször el kellene menni hasonló előadásokra? Néha jól esik olyanokat hallani, amikről nem is nagyon beszélünk a mindennapokban, pedig jó lenne. Müller Péter fantasztikusan jó előadó, nem lehetett nem rá figyelni. Hihetetlenül intelligens, művelt ember. Nem tudom, akik elmentek szünetbe, miért tehették… 
Előadás után a barátnőmmel még egy jót dumcsiztunk.

Szólj hozzá

régebbi Müller Péter Madách Színház