2015. jan 02.

2014. 04. 20. Tanulmány a nőkről – Madách Színház – Bemutató

írta: Kicsi Hanga
2014. 04. 20. Tanulmány a nőkről – Madách Színház – Bemutató

madach.jpg

Vasárnap, 20-án a várva várt (?) Tanulmány a nőkről című előadásra látogattunk el. Vártam is és nem is ezt az előadást. 


Mostanában nem úgy alakultak a bemutatók, mint ahogy azt előre elterveztem. Aki magasra teszi a mércét, már csak így jár :-)

Elég korán odaértünk. Nézegettük az emberkéket. Újra és újra szembesülök azzal, hogy az idősebbek jobban megadják a módját annak, hogy, hogyan is öltözünk fel színházba. Sajnos megint jó pár farmernadrágos, pulóveres egyént láttam bemenni. Sajnálom, hogy ennek a felöltözésnek nincsen már olyan nagy hagyománya, mint régen volt. Azért én lelkes maradok :-)

Végre sikerült a szereposztást megtekinteni az előtérben, ugyanis azt még indulás előtt sem tudtam a neten megnézni, mert nem volt felrakva. Nem mintha olyan nagy szerepcserék volnának, de akkor is, azért csak kíváncsi az ember.
Ismerős arcokat nem láttam az aulába. Még a ruhatárosok, jegyszedők között is sikerült új arcokat felfedeznem. Egy nagyon kedves hölgy volt a ruhatárba, aki fogasra akasztotta a kabátunkat. Ilyenben utoljára 2012. decemberében volt részünk az Urániában, azon a csodás vasárnap esti koncerten.
Kényelmesen elfoglaltuk a helyünket, és néztük a díszletet. Egyből kiszúrtam a régi tv-nket (Munkácsy). Régi újságcikkek, igazolványok, stb. A zenekari árok le volt takarva. Kicsit szomorkodni is kezdtem, hogy akkor ez most, hogy is lesz zenés darab? 

Végül elkezdődött az előadás. Mondhatni telt ház volt. A zenészek a színpadon voltak végig, egy kis „emelvényen”.

Igyekeztem a díszletre figyelni, ismerős képeket felfedezni. Ez végig nagyon tetszett.
Az az Ikarus (280 – talán) buszos díszlet nagyon tetszett. Olyan régen láttam már ilyet. Sajnos – vagy nem sajnos, már elég kevés van ebből a fajtából a városban. Tetszett a régi levelezőlap, amit dr. Kovács Vera ügyvédnő hozott be magával, valamint a Gegucz házaspárnál hajósra hasonlító gobelinre képek vetítése is. Úgy összességében minden jó volt. 
Nagyon tetszett az ügyvédnő fekete fehér cipője is. 
A hableányos jelenet tetszett a legkevésbé, de ezt leszámítva minden nagyon klassz volt és látványos. 

Nem írom le, hogy hogy és mint történtek az események, mert nem szeretném lelőni a történetet mások előtt. 

A zenék 80%-át ismertem. Nyilván nekem nem volt „érzelmi kitörésem, nagy szívdobogásom”, mint az idősebb korosztálynak lehetett, de ettől még nagyon tetszett. 

Magyar Attila alakítása ebben a darabban sokkal-sokkal közelebb állt hozzám, mint a Kézről kézre-ben. 
Trecskó Zsófia aranyos volt, de mivel eddig csak egyszer láttam, így még nem tudok hozzá annyira „kötődni”. A házas párok aranyosak, helyesek voltak. Szerednyey Béla olyan volt, mint mindig. Mindig jó érzésű mosolyt csal és ma este is csalt az arcomra, ahányszor megláttam. Szulák Andi is nagyon tetszett. 
Simon Kornélról sem tudok semmi rosszat elmondani. Tetszett Lilla ebben a szerepben is. A hangja most is, mint mindig fantasztikus volt. „Kilógott a sorból”, jó értelemben természetesen. Látszik, hogy „sokat énekel” :-) Nagyon jól állt neki ez a szerep. 
Simon Boglárkához is volt már régebben szerencsém, most is aranyos volt. Németh Gábor meg ….. :-) Este Ő volt az, akit mindig kerestem a szememmel. Őt még egy barátnőm pár éve az Anna Kareninában fedezte fel. Azóta „figyelgetjük”. Nekem ő egy teljesen megszokott jelenség volt ott a táncosok között, mindig „kerestem” őt is, mint a többi táncost. Mindig örültem, ha megtaláltam mindenkit. Nagyon furcsa volt Őt főszereplőként látni. Vegyesek is az érzéseim. Vajon Ő is jár most fősulira, hogy ilyen szerepet kapott? Először még olyan kis furcsa volt, biztos izgult. De utána belejött. Érdekes volt az átlagosnál többet látni. Muszáj volt őt figyelnem, hiszen a többieket elég sokszor láttam már szerepelni több szerepben is. Nagyon kis fiatalnak tűnt így nekem. A hangjával nem volt gond. A táncos jeleneteknél annyira jó volt. Azoknál a jeleneteknél nagyon kijött, hogy szinte estéről estére a tánckarban táncol. És még ki tudja hol, és mennyit. Messze ő volt a legjobb táncilag. Jó volt őt egy teljesen más oldalról megismerni. 

A mostani táncos lányok/fiúk nem voltak ismerősek, nem tudom, kik voltak ők. Nekem hiányzott a jól megszokott tánckar. Esetleg fiatalosítás van? 

Az sose fog kiderülni, hogy mit dünnyögött és min nevetgélt Béla a tapsrend alatt. Mindenesetre én jót nevetgéltem rajra magamban. 

Nagy taps volt, az állótaps ezúttal elmaradt, én sem éreztem, hogy most nekem fel kellene állnom. 
Jól sikerült, nevetésben teli este volt. 

Sikerült 4 lufit is begyűjtenünk, amit lelkesen haza is vittünk, mint újabb ereklye. 
Azt nem mondom, hogy 10x megnézem, de azt sem jelentem ki, hogy soha többet nem nézem meg. 

Kíváncsi vagyok mások véleményére is, hogy kinek, hogy tetszett, mert lennének kérdéseim, észrevételeim, de még nem tehetem közzé, mert elárulnék dolgokat :-) 
Erre nem mondom, hogy ne nézzétek meg, szerintem könnyed kikapcsolódás, jó zene (már aki szereti a régi zenéket).

Szólj hozzá

bemutató régebbi Madách Színház Szerednyey Béla Polyák Lilla Tanulmány a nőkről színház 2014