2015. jan 02.

2014. 05. 10. Operaház Fantomja (14) – Madách Színház

írta: Kicsi Hanga
2014. 05. 10. Operaház Fantomja (14) – Madách Színház

madaach_.jpg

Szombaton (10-én) jött a várva várt Fantom előadás! Nem mondom, hogy ez volt életem legjobb fantom előadás, az eddig látottak közül, de hogy most éreztem magam a legjobban, az elképzelhető. 


Délelőtt kiderült, hogy nem Victor lesz a fantom, így ezzel nem ott kellett szembesülnöm. De Bot Gabor maradt Raoul, így tudtam, hogy rosszul nem járunk :-) :-) 
Az előadás elkezdődött. Szegény kikiáltónak (Horesnyi László) nem ment úgy a szöveg, mint ahogy kellett volna. Nagyon sajnáltam, de nem voltam se dühös, se mérges. Ilyen is van. Kedvesen elmosolyodtam magamban. 

Hirtelen felindulásból megpróbáltam teljesen kívülről szemlélni az eseményeket, nem beleélni magamat és a végén nem sírni. 

Még ennyi idő után is sikerült új dolgokat észrevennem, megfigyelnem.

Rá kellett jönnöm, hogy Laklóth Aladár és Szentirmai Zsolt nélkül a fantom nem az igazi. Még szerencse, hogy Sándor Dávid mindig ott van (Ő is kell a fantomhoz :-) ). Télen sikerült a kórusban felfedeznem Barát Atit is, szombaton is. Viszont nem fedeztem fel „táncosként”, pedig biztos ott van ő is, legközelebb nagyon keresni fogom. Vagy nincs? 

Bajza Viktória volt Madame Giry. Vele már régen láttam a fantomot. Vikidálnak mindig nagyon örülök. 
Egy-egy jelenetnél mindig kiszúrtam egy-egy karaktert és őt figyeltem az átlagosnál jobban. 

Szerednyey milyen grimaszokat tud vágni :-) Főleg akkor tetszett, mikor a balettos részt konferálja föl. Most az arcát és a kezét néztem jobban. Nagyon sokat nevettem „rajta”. 

A maszkabálnál (ez a jelenet felülről tényleg látványosabb, de összességében mégiscsak jobb az első sor(ok)). Weil Robira esett a választásom. Egy szerpentin pont a fején landolt. Ügyesen próbálta leszedni magáról, de a szemüvegén landolt, azaz az tartotta meg és lifegett tovább. Újra jól mosolyogtam a jeleneten magamba. Nagyon jól oldotta meg! :-) 

Röser Orsival (Carlotta) egyre többet látom az előadást. Szép hangja van, olyan kedves az arca, ami nem baj, így nem tűnik olyan félelmetesnek és gonosznak, mint egy másik Carlotta :-). 

Egyre többet van szerencsém Gerdesits Ferenchez is. Már őt is kezdem megszokni. Csak ő mindig kicsit mást mond az előadás elején és még mindig meglepődök :-).

Fonyó Barbara nagyon jó volt, de ő mindig az... :-) 

Természetesen, mikor Raoul a színpadon volt, egyértelmű volt, hogy csak rá figyelek. Az a hang!!! Úgy csináltam, mint aki most látta és hallotta először Őt!!! Még a szám is nyitva maradt :-). Eszméletlen és le nem írható, ahogy énekel. Többször éreztem, hogy tovább is tartaná azokat a bizonyos hangokat, de nem kell :-). A közös jeleneteknél (az igazgatói szobában) lehetett hallani és érteni amit énekel. Ez csak nála van így. Micsoda tehetség!!!! Még most is hallom a hangját. 

Imádom, amikor a páholyban van, és jár a keze az „idegességtől”. Egyik alkalommal a páholy könyöklőjén zongoráik, máskor (mint pl. ma) a két kezét összeteszi, és úgy idegeskedik.. 

Kivételesen az igazgatók kéz játékát is figyeltem a páholyban. Ők is „izgulnak”. :-) És még kétségbeesve Raoullal össze is néznek. 

És ott volt a Fantom. 
Az elején nem tűnt olyan összeszedettnek, biztos tényleg rossz lehet, amikor napközben derül ki, hogy játszani kell, de 10 perc után már az az érzésem volt, hogy ott van, „megérkezett”. Csak nem mindig tetszik, amit Cristhinnel csinál. De ezért más minden fantom. 

Sajnos a végére csak beleéltem magam a darabba és így a sírás nem maradt el. Nem tudom kit választottam volna. A Fantom….. De a Raoult alakító Bot Gabor…. :-) Nem tudom…. Lehet Raoult, de csak Gabor miatt. Egyébként Fantom „párti vagyok”. (Még jó, hogy nem kell választanom :-))

Sasi annyira szépen adja elő azt a lánykéréses jelenetet. Az nagyon tetszik. Victornál kicsit később jön el az, hogy hiszek neki és …. 

Csenguszhoz mostanában nem volt szerencsém, de remélem pénteken összejön. Jó lenne vele is megnézni. 

Az első felvonás vége megint fantasztikus volt, ugyanúgy, mint a temetői jelenet. 

A végén a vastaps és az ováció természetesen nem maradt el. … :-)))) 
Nagyon jól éreztem magam. 

Egyszerűen nem lehet megunni ezt a darabot. Alig várom a következőt!!!!

Szólj hozzá

régebbi Madách Színház Bot Gábor Szerednyey Béla Sasvári Sándor Sándor Dávid Operaház Fantomja Fonyó Barbara