2015. jan 02.

2014. 09. 12. Tanítónő – Thália Színház (Vidéki Színházak Fesztiválja – Miskolc)

írta: Kicsi Hanga
2014. 09. 12. Tanítónő – Thália Színház (Vidéki Színházak Fesztiválja – Miskolc)

thalia.jpg

09. 12-én, pénteken a Vidéki Színházak Fesztiválja keretén belül a Miskolci Nemzeti Színház A Tanítónő című előadáshoz volt szerencsénk. Miskolcra anno nem jutottunk el a darab miatt, így most külön jó volt, hogy ezt a darabot is „házhoz hozták”.

A díszlet tetszett. Olyan igazi vidéki, falusi hangulatot idézett. Az első negyed óra valamiért nem jött be annyira, de nem tudom, hogy miért. Aztán egyszer csak elkezdett tetszeni, egyre jobban.. Néha teljesen beleéltem magam, de akkor a mögöttünk lévők nevetései visszazökkentettek. Ők biztos többször látták már, nagyon éltek a darabbal.
Később arra lettem figyelmes, hogy nagyon kényelmetlen a szék. Innen gondoltam, hogy akkor már jó ideje tarthat az előadás. Meg is lepődtem, hogy majdnem másfél óra volt. Nem tűnt annyinak… Nagyon jó volt.
Szünetbe megbeszéltük, hogy Artúron kívül 2 színészt „ismertünk”, mégpedig a tavaly márciusiban látott Úri Muri kapcsán.

A második felvonás is nagyon jó volt, érdekes és izgalmas. Szinte pillanatok alatt vége lett a darabnak.
A Tanítónőt (Tóth Flóra) játszó Lovas Rozi fiatal kora ellenére olyan nagyot alakított. Messze az ő alakítása tetszett a legjobban.
Szőcs Artúr, akit többször láttam már – főleg a Vígszínházban –, furcsa volt ezzel a szakállal. Idősebbnek tűnt. Sokkal jobban tetszett a játéka, mint eddig más előadásokban.
Ez sem a vidám kategóriájú darabok közé tartozott, de ez is egy jó választás volt.

Hogy melyik előadás fogott meg jobban? A hétfői, vagy ez? Nem tudom, de mindkettő nagyon jó volt.
Egy percig nem bántam meg, hogy erre az előadásra ellátogattunk.
De azért vágynék már egy jó kis musicalre, főleg a kedvencekre :-(

Szólj hozzá

régebbi vendégelőadás Thália Színház Vidéki Színházak Fesztíválja Tanítónő