2015. jan 02.

2014. 10. 26. Makrancos Kata – Pesterzsébet – Csili Művelődési Ház (RaM Colosseum előadása)

írta: Kicsi Hanga
2014. 10. 26. Makrancos Kata – Pesterzsébet – Csili Művelődési Ház (RaM Colosseum előadása)

makrancos-csili_ossz.jpg

Október 26-ra nem volt betervezve színházi program, a telekre terveztem menni. De már a hét elején lehetett látni, hogy nem lesz szép idő. Majd úgy hozta az élet, hogy egy ismerősünk nem tudott elmenni a Makrancos Kata előadásra (Nem a Vígszínházasra!!), így délután Pesterzsébeten kötöttem ki anyummal, a Csili művelődési Központba.

Anno a RaM-ba játszották ezt az előadást, de én több okból sem kerítettem rá sort. Az egyik maga a cím, amit a Vígszínházban látott előadás okozta sokk és csalódás volt. A másik az volt, hogy Csobot Adél is szerepelt volna benne. Végül Adél mégsem kapott benne szerepet. Több helyről hallottam, hogy jó az előadás. De mire sort keríthettem volna rá, addigra levették.

Korán, kicsit fázva, de odaértünk. Jó volt messziről látni a szép nagy templomot, rájöttem, hogy régen sokat mászkáltam erre, lassan 5 éve viszont a környéken se jártam.

 A biztonsági őr nem érkezett meg időben, ezért az ajtónál kellett gyülekezni, amivel nekem különösebb bajom nem volt. A ruhatár és az előtér kicsit retrós volt, mintha megállt volna az idő. Ezt a 100 Ft-os ruhatári jegy is bizonyította. Eszembe is jutott, mikor jó régen még én is néha ruhatáros voltam Kispesten a KMO-ba. Míg be nem jutottunk a terembe nosztalgiáztam egyet.

Az „előadóterem” felújítottnak tűnt, kellemes hőmérséklet fogadott minket. Teltház volt, több ismerős arcot is sikerült felfedezni. Fent az erkélyen ültünk. Jó messze volt minden, de mégis kicsit elszeparálva voltunk a tömegtől. Senki nem ült előttünk, a látcsövünket leteszteltük.

Az előadás aranyos, kedves, vidám volt. Szerencsére semmi köze a Vígszínházas „remekműhöz” és ezt örömmel vettük tudomásul!!!!

A kosztümök gyönyörűek voltak, mint ahogy azt minden „RaM-os darabban” megszokhattuk már.

Fonyó Barbarát OF-en kívül nem láttam semmiben, jó volt más szerepben is látni. Nagyon szép volt a ruhája!

György-Rózsa Sándor J Olyan, olyan… Szimpatikusnak tűnik. Ragyogott az arca. Sajnálom, hogy még mindig nincs kellőképpen felfedezve, elismerve, pedig megérdemelné.
Mikor Barabarával közösen énekeltek, hirtelen elkalandoztam az OF-be, és láttam magam előtt Raulként… Ez esetben az aktuális Fantom nagy valószínűséggel „dobva lenne”.

Gézát nem is tudom, mikor és miben láttam utoljára…. Toldiban, persze, kb. egy évvel ezelőtt… Amit akkor szemmel láthatóan „unott” egy kissé… Most aktívabb volt J Ebben a szerepben jobban élt.

Derzsi Györgyhöz Toldi Györgyként volt szerencsém Gödöllőn. Aranyos volt megint.

Medve Józsefet meglátva az a bizonyos Radnóti előadás jutott eszembe… Ez az érzés kicsit fokozódott a pap, Geltz Péter megjelenésekor Így legalább egy kicsit a Radnótira is hangolódhattam, 2 hét múlva az is lesz :-)

A délután kellemes meglepetése Détár Enikő volt. Őt csak egyszer láttam a Poligamyba, de ott nem tett rám nagy hatást. Most sokkal meggyőzőbb volt. Lehet jó hatással van rá (is) a MM?  J Egyet sajnáltam. A fekete csizmát. Az esküvői ruha alatt is azt viselte, kicsit rontott az összehatáson.

Az előadásnak majdnem 18-kor lett vége. Ennek ellenére ½ 19-kor már a Kossuth téren jártunk. 

Szólj hozzá

régebbi Makrancos Kata RaM Colosseum Egyházi Géza György-Rózsa Sándor Fonyó Barbara