2015. jan 02.

2014. 12. 20. Egerek és Emberek – Óbudai Kulturális Központ – Bemutató (Turay Ida Színház előadása)

írta: Kicsi Hanga
2014. 12. 20. Egerek és Emberek – Óbudai Kulturális Központ – Bemutató (Turay Ida Színház előadása)

egerek.jpg

December 20-án az Óbudai Kulturális Központba (OKK)-ba mentünk (lánykori nevén Óbudai Művelődési Központ (OMK) – nekem az marad, bocsi) a Turay Ida színházas bérletünk utolsó előadására. Egerek és Emberek című előadáshoz volt szerencsénk. Bemutató darab volt, a saját színházukba csak januárba lesz először. Nem nagyon volt időm jobban utánajárni, hogy mégis mire számítsunk, de azt tudtam, hogy ez nem lesz egy vidám darab.

A szokásos idős társaság, mint akik voltak eddig. Már lehetett bérletet is hosszabbítani, szünetbe vettem én is – azaz hosszabbítottam –. Itt nem úgy működik, mint az Operettbe, itt azt kapják, ami van – azaz marad – . Szerencsére az enyém még megvolt, így bízhatok abban, hogy ne egy magas ember üljön elém.Már a díszlet kép is elég nyomasztónak hatott.  

Nagyon jó előadás, de nem karácsony előtt!!!
Jobb lett volna, ha a Csakazért is szerelem esetleg ezzel helyet cserél. De ezt félretéve egy remek előadás.

Többször úgy éreztem magam, mintha az Én, JA-n lennék, hiszen olyan csend volt a nézőtéren, mint ott szokott lenni.

Jó volt, hogy volt szünet, mert már nagyon „robbanás szerű volt a feszültség”. De ezen az érzésen a szünet se nagyon segített. Hallgatva a beszélgetéseket mindenkinek az volt a baja, hogy ezt nem Ünnepek előtt kellett volna…  Vagy mégis? Hiszen a tegnapi Karácsonyi „bulin” sem vidám történetek felolvasása, emlékezése volt.

A második felvonás is hasonló hangulatban telt, mint az első. Bár azt még fokozni is lehetett. Nem sok pisszenés volt a nézőtéren. A végén döbbent csend és kb. 10-15 másodperc után hangzott el az első taps. De az a sor, ahol én ültem, ott kb. 8-an még akkor is csöndben ültünk. Hogy hogy jöttem ki? Mintha 3 Attilkát megnéztem volna egymás után…
Fantasztikus volt.

Egyetlen szereplőt sem láttam még színpadon, nagyon tetszett mindegyikük előadása, játéka. Viczián Ottót eddig csak szinkronba hallottam, de nem ismertem volna meg a hangját, csak néha ismertem fel azokat a hangsúlyokat. De nem is volt idő ezzel foglalkozni, vitt az előadás magával.
Kaszás Géza olyat játszott! Mindent elhittem neki.

Most ajánljam? Hát, aki elgondolkodtató, tartalmas, jó előadást akar látni, az menjen és nézze meg.

 

Szólj hozzá

bemutató régebbi Viczián Ottó Turay Ida Színház Kaszás Géza ÓKK Egerek és Emberek