2015. feb 21.

2014. 02. 06. Anna Karenina (10) – Madách Színház

írta: Kicsi Hanga
2014. 02. 06. Anna Karenina (10) – Madách Színház

annak.jpg

Pénteken (02. 06.) kivételesen nagyon korán odaértem, így még bőven jutott idő a Dögkeselyűre is jegyet venni. Ismerősökkel is összefutottam, 1-2 integetés, köszönés, stb…  (1. sor közép)

Még ugyanaz a kiállítás látható a Tolnay szalonban, így most oda nem tértem be. 
¾ 19 körül megérkezett az aznapi színházi pajtásom, akivel egyből elfoglaltuk a helyünket. Jó volt a sok ismerős arcot felfedezni körülöttünk is. 
Majd 19 óra után pár perccel kezdetét vette az előadás. Erővel, lendülettel, érzelemmel úgy, ahogy mindig. . Annyira jó és annyira érthetetlen számomra, hogy mért kell csak évente 1-2 alkalommal játszani a darabot?

Imádtam az előadás minden percét.
Nem tudom, mennyi idő volt próbálni, azaz mennyit kellett, de nem látszott az előadáson, hogy utoljára 2014. 02 13-láthattuk. 1 éve!!!! Mennyire ki voltunk rá éhezve!!! 
Olyan szereplőket láthattunk, akiket már régen. Úgy örültem Laklóth Aladárnak is, és átpörgött az agyamon, hogy utoljára májusba láttam az OF-en? Létezik???? 
Az is oly régen volt…. Hiányoznak nekem ezek a darabok….

Csodálatos volt minden és mindenki!!!!!!
Vagy csak beleláttam? Sokkal átütőbb volt, mint egy éve. Mindenkit jobbnak láttam, minden színész arcáról az sugárzott vissza, hogy ők is szeretik, stb…

A szellemidézős jelenetnél, mikor „Lídiára” ránéztem, Várady Viktória jutott eszembe, hogy még láttam vele (is) . (Fel is jegyeztem akkor, hogy mennyire tetszett a játéka, a hangja, .. . Olyan furcsa volt… Milyen rossz lehet a többieknek…) 
Majd hogy eltereljem a gondolataimat erről, eszembe jutott néhány egyéb gondolat: Nicsak: József Attila és a két Flóra. Majd mikor már Karenin is ott volt. két Pilátus és két Mária. Aztán több olyan előadás nem is jutott eszembe, ahol többen is szerepelnének, meg nem is ezért jöttem…

Mivel mindhárom előadásra volt jegyem, most próbáltam az apróbb részletekre figyelni és megjegyezni, hogy másnap hogy lesz. Lesz-e változás, ha esetleg lesz, akkor miben és hogyan. 
A bálos jelenetnél most kizárólag a mimikát figyeltem. Azaz Dolly, Sztyíva, Betsy arcjátékait, nem a középpontba lévőket, azt már sokszor figyeltem. Azt gondolná az ember, hogy ők csak „ácsorognak”, nem „figyel rájuk senki”, de nem. Ugyanolyan fontos részesei a bálnak, mint Kitty, Anna, Levin, Vronszkij. 
Nikinek gyönyörű csillogó körme volt, de Lilla francia körme sem volt csúnya 
Miket nem nézek???

Barát Attila nagyon jó volt, de kicsit mintha gyengébb lett volna a hangja. Nem volt feltűnő, ezt szerintem csak azok vették észre, akik már rengetegszer látták az előadást. Sajnáltam szegényt, hogy a mikroportja is elment a 2. felvonás elején. De szerencsére az esküvőnél semmi gond nem volt. De Gyönyörű a ruhája!!!! 
Sasi, Lilla, Victor fantasztikus volt. Szerintem ez Lilla darabja, ilyen hangot…. mintha neki írták volna…

Niki sugárzott ebben a kisebb szerepben is (Betsy). A szőke haján meglepődtem, pedig tudom… De Annában még nem láttam szőkén. Hogy is láthattam volna.
Pál Dani az én első és egyetlen Szerjózsám. Ebben a darabban láttam először és mindig ehhez a szerephez fogom kötni…. Aranyos volt, mint mindig.

Újdonságok: Tóth Loon, mint háziorvos. Róla sose hallottam, nem volt rossz. Sándor Dávidot eddig még nem láttam Scserbackj herceg sakkozó társaként. Vagy igen? 
Ő egy igazán biztos pont a Madáchba. Szinte minden szerepre bevethető :-)
Egy gyönyörű előadás részesei lehettünk, szűnni nem akaró vastapssal.

Szólj hozzá

régebbi Madách Színház Anna Karenina Sasvári Sándor Polyák Lilla Posta Victor Gallusz Nikolett Barát Attila Pál Dani