2015. jún 14.

Vámpírok bálja (2013. 09. 01.) – Magyar Színház

írta: Kicsi Hanga
Vámpírok bálja (2013. 09. 01.) – Magyar Színház

vb_200_ossz.jpg

Egy újabb csalódás. Álljon itt az és úgy, ahogy néhány nappal (09. 04.) az előadás után éreztem magam.

„Részt vettem én is a 200. bálon. Próbáltam kicsit elhelyezni magamban, azét nem is írtam rögtön. Röviden egy mondatban: Nagyon jó volt, de mégis csalódottan távoztam. Nagyon tetszett, hogy a két professzor és a két Alfréd váltották egymást, majdnem ugyan akkora szerepet is kaptak. Jó volt „egyszerre hallani” mindkét Alfrédot, meg kellett megint állapítanom, hogy mindketten nagyon jók. Aranyos volt a két Magda is a koporsóknál. (Én azt hittem, hogy az egész darab valami ilyesmi lesz.) Az est legszebb perceit Mihálka Gyuri adta az Őérte – c. dalával és Bot Gábor azzal a pár perces Meghívójával.
Miért távoztam csalódotton? Kedvelem Gézát, de én Gáborral láttam először a darabot és nekem Ő volt/van/lesz Krolock. Azért örültem, hogy lesz ez a bál, mert én naivan azt hittem, hogy a három Krolok kb. egyforma játszási időt kap. Azért, mert: Mindhárman megérdemelték volna, azért mert aki esetleg csak az egyiküket ismeri, akkor azok a másik két Krolock tehetségéből is többet hallhatnának. A második felvonásban végig vártam, hogy mikor jönnek esetleg hárman fel, és énekelnek közösen egy számot, vagy az egyik elkezdi, és folytatja a másik. Igazán kaphatott volna Gábor is lehetőséget a második felvonásban, hiszen régóta alakítja ezt a szerepet és sokan szeretik Őt is. Sajnos még mindig kevés lehetőséget kap ezért is többen ürültünk volna, ha többet játszat. 
Vártam volna, hogy Jenei Gábor legalább egy szösszenet erejéig Herbertként is megjelenjen, mert sajnos nagyon ritkán lehet őt is ebben a szerepben látni. Azt hittem, ez megoldható. 
Zsanett is, Csóka-Vasas Kinga is alig kapott lehetőséget, amit megint nem értek, hogy miért.

A vége teljes csalódás volt. A neten a szereposztásnál az volt kiírva, hogy és még több meglepetés L Mi volt az? Meglepetés alatt nekem eszembe jutott, hogy meghívják a már nem játszó Krolockokat, Herbertet, stb. És ők is játszanak, vagy bármi…Mi alapján került eldöntésre, hogy milyen régi tagot hívtak meg és kiket nem? A színészeket miért nem mutattak be? Legalább a főbb szereplőket? Biztos többen voltak a nézők közül, akiknek ez volt az első báljuk, és kíváncsiak lettek volna, arra, hogy kit, hogy hívnak. Ott áll előttük 4 Sarah és nem tudják melyik ki. Vagy aki először látta, honnan tudhatta, hogy melyik professzor ki is valójában? 
Idén ez volt a 3. jubileumi előadás, amin részt vettem és ez tartalmazta a legkevesebb pluszt.

Az előadás maga jó volt, még mindig varázslatos és megunhatatlan, de ez nekem inkább volt egy „hagyományos” előadás, mint egy különleges. 
Szívből remélem, hogy legközelebb minden szereplő egyforma lehetőséget fog kapni, hogy mindenki láthassa/hallhassa a kedvenceit. 
Nekem a Nagy Bál a 199. előadás volt!” 

Szólj hozzá

Vámpírok bálja Magyar Színház különleges előadás