2015. aug 05.

2015. 07. 18. Bolyki Brothers koncert – Margitszigeti Szabadtéri Színpad (JAZZY TOWER)

írta: Kicsi Hanga
2015. 07. 18. Bolyki Brothers koncert  – Margitszigeti Szabadtéri Színpad (JAZZY TOWER)

bolykib.jpg

18-án a folytattam a koncertezést. Margitsziget, Jazzy Tower. Bolyki Brothers koncert. Az érkezési sorrendből kiindulva 19 óra után nem sokkal már ott is voltam. Bemenni még nem láttam senkit, ezért kicsit gyönyörködtem a környező virágokban. Mikor láttam beszállingózni a nézőket én is elindultam. 2 féle welcome drink közül lehetett választani. Száraz pezsgő és valami zöld. Mondták mi az, de nem jegyeztem meg. Engem az első sorba való jutás jobban lázba hozott. Sikerült is ott helyet találnom :-)
Barátságos, családi légkör. Teltház. A koncert pontban 20:00-kor kezdetét vette. Meg is lepődtem, nem vagyok hozzászokva a pontos kezdéshez:-)

Megtudtuk, hogy a zenekar idén 30 éves. Következett egy olyan szám, amit a 4 testvér adott elő, annak az időszaknak az emlékére, mikor a négy testvér zenélt együtt. Ezt követte a bátyjuk emlékére egy másik szerzemény már Lajossal kiegészülve. Majd egy líraiabb rész következett. Balázs többször énekelt, Laci zongorán kísérte. Címe: Futás. Új dal készült a mai koncertre, a Tégy uram áldássá engem, mellyel Füle Lajosra emlékeztek. Az előzőnek és ennek is ő írta a szövegét. A szünet előtti utolsó szám az Egy napja van gitárom című kellemes hangzású dalt hallhattuk. (Az együttes első olyan koncertje, amin szünet lesz).

Szünetben én a víztorony megtekintését választottam. 2009-ben jártam ott utoljára, egy futóverseny után. Elég fárasztónak éreztem a feljutást akkor, de most már azt hiszem, nem a futás miatt volt. Most is magasnak éreztem. Még meleg is volt. Nagyon szép látvány tárult elénk. A pesti házak, a budai hegyek és a nagyszínpad. Lefelé haladva megnéztem a kiállítást is.

Visszaérkezésemet követően kezdetét is vette a 2. felvonás. A közönség bevonásával kezdődött a rész. Az első felvonásban is már bevontak minket. A kezdeti bátortalanságunk ellenére már egész bátrak lettünk.

Következett a Hová mész te kis nyulacska című népdal és annak többféle stílusban eljátszott (énekelt) variációi (gregorián; kései barokk (fúga); korai barokk (németül); Mozart opera; bőr duda; szappanoperás stílus; bajor; roma stílus; Argentin tangó; filmelőzetes formában; transformers; lakodalmas). Az argentin verzióhoz egy néző segítségét is igénybe vették, aki remekül helyt állt. Mind nagyon jó volt. Nagyon tetszett a Mozart-os verzió is. Sajnos az idő nagyon telt, így a rap és a techno stílus az kimaradt. Búcsúzóul még elhangzott egy szám. Hiába poénkodtak végig, hogy elmegy a hajó (jegyár tartalmazta a hajójegy árát), a koncert befejeződött. Többen lehet lemondtak volna a hajóútról, hogy őket hallgassuk. Ezt abból gondolom, hogy a közönség percekig tapsolt és nem hagyta el a helyét.

Egy csodás, igényes, profi, érzelemmel, humorral, szeretettel átszőtt nyári este részesei lehettünk.

Szólj hozzá

koncert Margitszigeti Szabadtéri Színpad Bolyki Brothers Jazzy Tower