2015. aug 05.

2015. 07. 19. Jézus Krisztus Szupersztár – Margitszigeti Szabadtéri Színpad (Győri Nemzeti Színház előadása)

írta: Kicsi Hanga
2015. 07. 19. Jézus Krisztus Szupersztár  – Margitszigeti Szabadtéri Színpad (Győri Nemzeti Színház előadása)

jkszgyormsz.jpg

19-én a Margitszigeten jártunk a Jézus Krisztus Szupersztár előadásán. Sokat gondolkodtam, hogy menjek-e, vagy ne. Végül 18-án vettünk csak meg a jegyet. Én legolcsóbb kategóriás jegyet szerettem volna vételezni, de mivel anyum is kedvet kapott, így a 14. sorban kötöttünk ki.
Végül is így is jobb, mint Győrbe vonatozni.
Hogy miért tartott sokáig a töprengésem? A Jézust megformáló Szomor György miatt. Mikor kb. 1 évvel ezelőtt ez megjelent a honlapon, kicsit „sokkot” kaptam. Elsősorban nem a hangja miatt, hanem a kinézete miatt... Sokkal idősebbnek néz ki, mint amennyi valójában és szerintem ezért (is) lett/lettek volna jobb választás(ok). Ráadásul mivel nem a magasak közé tartozik, vajon tud-e tekintélyt, erőt sugározni. Ő volt az, aki miatt nem akartam megnézni az előadást Győrben. Láttam már őt a Rómeó és Júliában, a Mozartban, az Isten pénzében, a Frank Sinatrában, ahol hangilag meggyőzött, de mint Jézus……… Mivel vasárnap este Bazsi játszotta Pilátust, így azért kicsit más lett a helyzet, irány a sziget.
Teltház.
2007 nyarán jártam először és eddig utoljára színházi előadáson, a nagyszínpadon. Akkor is a Győriek darabjához, a Jekyll és Hyde-hez volt szerencsém.

A nép szépen gyülekezett. A hőség nem igazán csökkent délután óta. Szerencsére a bogarak is a pihenést választották, nem zavartak bennünket.
Mielőtt elkezdődött volna az előadás, mondtam anyának, hogy nehogy a Serbit várja, mert nem lesz :-)))
Érdekes módon kivételesen nem úgy álltam a dolgokhoz, mint ahogy szoktam. Nem akartam hasonlítgatásokba menni, stb. Vélhetően azért, mert még ha az „eredetit” anno nem láttam, de a hanganyagát sokszor hallgattam. A Madáchos CD-t is sokat hallgatom. Teljesen 0-ról indultam, nem akartam elfogult lenni senkivel.

Röviden végül is kellemes csalódás ért. Nagyon tetszett a zene, a hangszerelés. Ez talán jobban is tetszett, mint a Madáchos.
A szöveget többször jobban értettem, mint „nálunk”. A jelenetek is nagyon tetszettek. A kosztümök érdekesnek tűntek elsőre (főszereplőknél), de végül is tetszettek. Viszont a színészek hangjai…. hát, az messze nem Madáchos volt.
Jézus!! Szomor György inkább játsszon nagypapát, apukát, mert oda külsőleg jobb. A hangja…. Hát azt mondom, hogy „ide” belefért, de amúgy…. nem.. Nem hatott meg. Szerintem azért kapta meg Ő ezt a szerepelt, mert sok jelentkezőnek jobb és képzettebb hangja van, és túl jó lett volna a többiekhez képest. Nem tudom, miért Ő... Nem láttam benne az erőt. A testalkata miatt és azzal, hogy kicsit görnyedt is, nem tudott erőt, tekintélyt sugározni; nem vonzotta a tekintettetem…. a hangja is olyan „középszerű volt”. Magához képest gyengébb. Engem a fent említett előadásokban jobban tetszett.

A kajafást alakító Rácz István szerintem katasztrófa volt. Mármint az esti előadáshoz és a színvonalhoz képest. Nem ismerem, de sajnos nem nyerte el a „tetszésemet”.

Baranyai Annamáriát most láttam először nagyobb szerepben, de nem fogott meg annyira. Talán, mint Madáchos kicsit többet vártam volna.

Sándor Péter (Júdás) alapvetően tetszett, de néha elment a hangja, néha inkább kiabált, mint énekelt. Ez zavaró volt. De ezt leszámítva jól játszott.

Forgács Péter (Heródes) teljesen más volt, mint nálunk. Tetszett ez megközelítés, öltözet is. Őt még sose láttam színpadon, ezért ennek kifejezettem örültem.

Nagy Balázs volt az, akibe nem tudtam belekötni. Jó volt, érzelmes volt és szerintem ő volt az, aki kiemelkedett a többiek között.

Kiemelnem még a Pétert alakító Mohácsi Attilát, aki a kisebb szerepében többször is kitűnt.

A tánckar nagyon bejött, látványosak voltak a színpadi jelenetek, talán jobban tetszett, mint itthon. Tetszett, ahogy Júdás vívódik az első felvonás végén, hogy elvegye-e pénz, vagy ne.
Nagyon tetszett, ahogy egy csókkal árulta el Jézust. Tetszett Júdás őrlődése az öngyilkossága előtt. Nem tudom, hogy láthattuk-e, mikor felköti magát, mert nem mertem nézni a téli balesete miatt. . A legjobban mégis azt emelném ki, mikor a szigorú Pilátus megjelenik és elkezdődik a korbácsolás. Ekkor Jézus egy kápolnában található és minden egyes ütésnél egy piros fény jeleik meg. Ez olyan félelmetes, ijesztő és szomorú érzéseket váltott ki belőlem. Közben Pilátus felmászott a kápolna tetejére és levedli szigorúságát és tanácstalan. Szó szerint látszódott a vívódása. Látszott, hogy ő is Jézussal szenved, csak ő azért, mert nem akarja, hogy Jézust keresztre feszítsék. Tetszett, ahogy a 39. ostorcsapás után még lenyúl, megfogja Jézus kezét és szinte könyörög neki, hogy mondjon már valamit, hogy csak egy őrült…

A vastaps természetesen nem maradt el, melyet méltán meg érdemet minden szereplő. Nem irigyeltem őket ebben a nagy hőségben. A nagy huhogásokban nem vettem részt, csak egyvalakinél, aki tényleg megérdemelte :-)
Összességében látványos jó hangszerelésű előadást láttunk. Csoda, hogy ilyen hőségben ezt ilyen jól elő tudták adni. Sándor Péter biztos lesz még jobb is, Szomor Györgynek szerintem jobb lenne az apuka szerep. Remélem egyszer a Madáchban is újra láthatjuk a JKSZ-t. Tudom, engem nem kérdez senki :-)de Bazsi jöhetne Pilátusnak oda is :-)

Szólj hozzá

régebbi Szomor György Győri Nemzeti Színház Forgács Péter Margitszigeti Szabadtéri Színpad Sándor Péter Jézus Krisztus Szupersztár Baranyai Annamária Nagy Balázs Mohácsi Attila