2016. feb 29.

2016. 02. 27. Van aki forrón szereti – Magyar Színház (bemutató)

írta: Kicsi Hanga
2016. 02. 27. Van aki forrón szereti – Magyar Színház (bemutató)

van_aki_forron.jpg

Az előző napi Béres bemutató után ma egy vidám, kedves, könnyed előadás következett. Melyre a Magyar Színház és a Van aki forrón szereti című musical bemutatója adott okot.
A 2 szereposztásban színre vitt előadás bemutatójához (első szereposztás 26-a) volt szerencsénk.
A néhány héttel ezelőtti Muzsika hangja után igazán lelkesen és pozitívan álltam az esti előadáshoz. (Az persze egy másik kérdés, hogy ¾ 18-kor derült ki, hogy nincs itthon a jegy. Gyorsan megnéztem, hogy mikor vettük és kikerestem a netes rendelések között, hogy tényleg vettünk-e jegyet. Vettünk. Rohanás; be a dolgozóba, a jegyeket kinyomtattam. És futás a Sparhoz, ahol a kolléganőmmel volt megbeszélve a találka. (18:47-re értem oda.)
Nem andalogva a színházhoz értünk. Szerencsére már nem volt tömeg, gyorsan leadtuk a kabátot, még mosdóra is jutott idő. A szereposztás megtekintéséhez már nem. De nem is volt nagyon érdekes, mert csak 1-2 karakter van, akik 2-ős szereposztásban játszanak. Ma este Andádi Zsanett (Virág); Udvarias Anna (Sweet Sue) játszottak.

Az előadás a Van, aki forrón szereti című film (Billy Wilder 1959 – Marilyn Monroe; Tony Curtis és Jack Lemon főszereplők)színpadi változata. A darab rendezője Méhes László, Magyar dalszövegek: Topolcsányi Laura-t dicsérik.

Mivel a filmet mindenki ismeri, így a történetet nem nagyon kell ecsetelnem. Joe/Josephine (Csőre Gábor), Jerry/Daphine (Pavletits Béla) két csóró zenész, akik véletlenül meglátnak egy maffia leszámolást. Menekülniük kell. A legjobbkor tudják meg, hogy egy női zenekar bőgőst és szakszofonost keres egy Miami-i túrára. Női ruhát öltenek és beállnak a zenekarba. Virág (Andrádi Zsanett) az énekesnő egy gazdag, szemüveges pasiról álmodik.

A parton Osgood Fielding (Gazdag Tibor) megismerkedik Daphine-val…..
A történet kuszálódik…. Szerelem, menekülés, kavarodás, és sok-sok nevetés…

Meglepően jó volt a ma esti előadás. Könnyed, mókás, remek zene és színészek.

Jegyünk az első sor közepére szólt. Új barnás-kékes függöny fogadott minket. A díszlet folyamatosan változott (vonat, szoba, part, hajó, fellépő helyszín, stb.). A díszletek mozgatása hatalmas erőfeszítést igényelhet. Már ez is külön megérne egy „történetet” :-)


.Zsaki hangja kellemes volt, néha Vámpírok báljás Saraht juttatat eszembe.

Béla csinos volt nőként, kedves bájos arca mosolyt csalt az arcunkra.

Csőre Gábor mindig meg tud újulni. Rengeteg Vígszínházas előadásban láttam már, de mindig más. Élvezi amit csinál, pörög. Én még azt is kinézem belőle, hogy nekiállt énektanárhoz járni.

Gazdag Tibor megmosolyogtató volt ebben a komikus öreg tengerész szerepében.

Tóth Sándor ma is láthattuk, mint gengszter. Virító kék szemeit mindig megcsodálom.

Bienstock szerepében Horváth Illést láthattuk, akit én a Ruminiből ismerek.

A lányok közül (Hab a tortán zenekar tagjai) csak Wégner Juditot ismerem, de őt már az első percekben kiszúrtam J

Különleges volt az előadás, mert a színpad jobb szélén ült egy hölgy, aki (audionarrátor) siketnéma jelbeszéddel, tátogással elmesélte az előadást. Nem is tudom hogy így hívják-e. Rengeteg munka lehetett benne, hisz az összes szereplő szövegét, érzéseit elmesélte, elmimikázta. Olvastam, hogy van ilyenre lehetőség a színházban, de eddig még nem láttam. (Lehet a Muzsika hangján is volt? csak ott pont az ellenkező oldalon ültem és azért nem láttam)…. Előtte is megemelem a kalapomat.

Egy újabb kellemes est részesei lehettünk.
Csak így tovább Magyar Színház!!!

Szólj hozzá

bemutató idei Andrádi Zsanett Csőre Gábor Magyar Színház Pavletits Béla Wégner Judit Van aki forrón szereti