2016. ápr 03.

2016. 03. 20. (19:00) Én, József Attila (23) – Madách Színház

írta: Kicsi Hanga
2016. 03. 20. (19:00) Én, József Attila (23)  – Madách Színház

en_ja.jpg

Előadás után egy kis séta, sütizés, és ½ 19 körül visszaérkeztünk az idei évad UTOLSÓ ATTILKÁJÁRA!
A kabátleadáskor két idősebb hölggyel megismerkedtünk; akikről kiderült, hogy bérletes jegyük van, ajándékba kapták és tulajdon képen nem tudják, hogy ma este mire is jöttek.

A közönségen érezni lehetett, hogy nem nagy Madáchos – Attilka – rajongók, de csend és cukorkamentes előadás volt ez is. Vidámak voltak, sokat nevettek az első felvonásba, de a 2. részben szinte végig döbbent csendben és átélésben figyelte mindenki az előadást. Örültem neki.

Az előadás felszabadult volt. Most először éreztem Enikőn az átszellemülést, mikor a Kopogtatás nélkül-t énekelte. Nem tudom, hogy összességében hány előadást láttam vele az évek alatt, de ma éreztem rajta először, hogy nem csak játszik, hanem ott is van. Talán a hét legjobb Márta alakítása is volt.
Victor még utoljára megmutatta az „őrült Attilát”, a Nagyon fáj teljes őrületbe, őszinte üvöltés(ek)ben telt.
Szünetben összefutottam a két idős hölggyel és nagyon tetszett nekik, amit eddig láttak. Javasoltuk nekik, hogy jövőre hozzák el a 19 éves unokájukat is, mert biztos tetszene neki.

A 2. részbe nem élhettem bele magam, nem akartam úgy járni, mint előzőleg. Ettől függetlenül ez a rész is magával ragadt újra. Érzelmes, szomorú, fájdalmas, őszinte. 
Lilla hidegebb, zárkózottabb Flóra, de ezzel nincs is bajom. Ma volt először olyan a héten, mikor 1-2 néző felkuncogott azon, ahogy Bak Róbert Flórára néz és köszön neki a szanatóriumban. Egész héten különös figyelemmel néztem ezt a néhány pillanatot, de eddig nem igazán volt „visszajelzés” erre. Egy hangsúly, egy pillantás menny mindent elárul. És hátulról jöttek a „kuncogások”, akik talán csak a hangsúlyt vehették észre. Nem tudom, hogy örültem-e, hogy ezt most mások is jobban észrevették. Mert akkor vagy szemfülesek, vagy nem éltek annyira a darabbal. Azt hiszem, nekem mégiscsak tetszett ez a „visszajelzés”.

Összességében örültem annak, hogy ez a szereposztás volt a befejező, mert így tehettünk pontot igazán a hétre. Hiszen ott volt Vronszkij/Attila; Anna/Flóra; Levin/Illyés Gyula; Sztyíva/Bak Róbert; Pópa/Madzsar József és a legtöbb táncos természetesen.

Utolsó előadás lévén a nézőtérről újra (már 3. éve) megérkezett az 1-1 szál virág a szereplőknek, táncosoknak, melyek több-kevesebb sikerrel célba is értek. Sajnos 2 szál eltört, és közte volt „Leviné” is :-(


Azt meg az összes Attilka alatt sajnáltam, hogy az „én” Mártám idén nem játszott. Ő a legérzelmesebb és a legőszintébb nekem, az Ő Mártája is egy teljesen más alakítás; őt is jó lett volna látni.  Lilla nekem az ANNA, de Niki az FLÓRA.

Elfáradtam és örülök, hogy részese lehettem ennek a hétnek. A sok izgalom, izgulás, fáradság ellenére is. Aki még nem látta, az nézze meg, mert nem fog üresen távozni.
Nagyon örülök, hogy 1-2 nézőt leszámítva csendesen, kulturáltan viselkedtek. Cukorka és duruzsolás mentesen telt a 9 előadás legtöbb perce és pillanata.

Összességében a legörömtelibb az első Attilka előadás volt. Hosszú volt az a 11 hónap, hiányzott nekünk is és talán a színészeknek is, olyan „Boldogságos” előadás volt. A Szombat délután nekem izgulós volt, az esti annál felszabadítóbb. A szombat délutáni első felvonás és a vasárnap délutáni hozta ki a legtöbb érzelmet belőlem; a vasárnap esti a búcsú és a „szeretjük ezt az előadást és már most hiányzik” hangulatot adta nekem. 

A 3 Anna Karenina is szuper volt. Nem a 3 legjobb előadás, de mégis felemelő, lélekig hatoló. A legjobb zene és a mai napig is helytálló, elgondolkodtató történet.  
 
A csoda többször megszületett a héten, kihagyhatatlan és feledhetetlen előadások részesei lehettük és ez a kapocs a Anna/Attilka őrültek között még jó sokáig megmarad.
És mi lett volna, ha az Anna Kareninákba is úgy beleélem magam, mint ahogy szoktam!

Hétfő este a vendégkönyve pillantottam és néhány Attilka bejegyzés olvashattam. Végre nem Mamma Mia és Mary Poppins volt a fő téma!!! Az ott leírtakkal egyetértek és egy kicsit átérezhettem azt, amit írtam, hogy milyen lehet az első élmény és mit éreztek. Azt hiszem olyasmit, amit én éreztem anno.

Szólj hozzá

idei Muri Enikő Madách Színház Polyák Lilla Posta Victor Sándor Dávid Pusztaszeri Kornél Én József Attila Barát Attila BKZ