2016. máj 22.

2016. 04. 27. Hobo (Farkashajsza) – Nemzeti Színház

írta: Kicsi Hanga
2016. 04. 27. Hobo (Farkashajsza) – Nemzeti Színház

hobo_aprilis.jpg

A következő kiruccanáshoz április 27-ig kellett várnom. Hobo koncert a Nemzetibe. Ma a csajokkal mentem. A Hobos partnerem teljesítmény túrán vett részt, így nem tudott velünk tartani. Így 3-an talán még nem voltunk Hobo-s rendezvényen.  18:25-re már ott is voltunk. Így sikerült megint az első sor közepén helyet foglalnunk. Ma a Farkashajsza – elnevezésű koncertet hallgathattuk/ láthattuk. (Vlagyimir Viszockij 1938. 01. 25. – 1980. 07. 25 szovjet (orosz) színész, költő. Halála után talán híresebb lett, mint életében volt. 3x nősült. Utolsó felesége, Marina Vlady, az orosz származású francia színésznő, aki őszintén szerette és próbálta segíteni férjét. A költő halála után Szerelmem, Viszockij címmel írt könyvet. A Viszockij kultusz az idők folyamán nőtt, több városban Viszockij múzeum is nyílt, a moszkvait fia (Nyikita) vezeti. Hazánkban is nagy kultusza van. Háromszor is járt nálunk (1974; 1976; 1977-ben ezek alkalmából kisfilmek is készültek róla 1974-ben Költő a Tagankáról, 1976-ban A Taganka Budapestencímmel. Dolgozott magyar filmrendezőkkel is (Mészáros Márta és Jancsó Miklós). Az első rendes verseskötet hazánkban 2004-ben jelent meg Tilalmakat szegve címmel. Nagyrészt ma este is szokásos társaság érkezett a közel 1,5 órás koncertre.

Hobot kicsit fáradtnak láttam, de a koncert minőségén ez nem látszódott. Hallhattunk 1-2 verset is, de nagyrészt az orosz művész számait adták elő nekünk. Nem mondom, hogy mindet ismertem, de néhányat már hallottam.
A koncert ma este is nagyon jó volt, hamar eltelt az idő. Igényes, nehéz, elgondolkodtató estében volt részünk. Ma nem volt beszélgetés, dedikálás.
Maradtam volna még kicsit.
Kint a hideg várt minket. Nagyon lehűlt az idő… Télen nem fáztam ennyire. A villamosból megint megcsodáltam a tájat, de egyre inkább vegyes érzelmeket vált ki előlem.
Este Zita napi koccintás a hidegre való tekintettel J

Szólj hozzá

koncert Hobo Nemzeti Színház